Dieta na zdrowe włosy

Piękne włosy nie są jedynie efektem zabiegów kosmetycznych, stosowania dobrych szamponów i odżywek, ale też naszego trybu życia i tego, co dostarczamy naszemu organizmowi wraz z pożywieniem. Co powinna zawierać dieta na piękne włosy?

Suche, łamliwe i pozbawione blasku włosy są efektem niewłaściwego odżywiania i znakiem, że brakuje nam pewnych cennych elementów. Niestety, suplementy na piękne włosy nie do końca rozwiązują problem. Łykanie tabletek ze skrzypem, drożdżami czy kompleksem witamin niewiele pomoże, jeśli dieta nadal będzie zbyt uboga w ważne substancje. Suplementacje tabletkami warto stosować równolegle ze zdrową i zbilansowaną dietą, która jest podstawa zachowania równowagi organizmu.

Co jeść, by włosy nie traciły blasku?

Aby włosy były piękne i lśniące, należy zadbać o to, by w codziennej diecie znalazły się warzywa i owoce. Są doskonałym źródłem witamin i minerałów, których nasze włosy potrzebują. Ważna dla struktury włosa jest też krzemionka, która jest jednym z jego budulców. Spore jej ilości można znaleźć w kaszy, szczególnie w kaszy jaglanej, która zawiera całe mnóstwo substancji odżywczych. Dla włosów bardzo ważne są też witaminy z grupy B, które znajdują się w orzechach i suszonych owocach – warto więc włączyć je do codziennej diety jako sycąca, smaczną i zdrową przekąskę. Wiele cennych substancji zawiera też olej kokosowy, który wzmacnia włosy od wewnątrz. Podobnie jest w przypadku octu jabłkowego, którego regularne picie lub dodawanie do codziennych potraw jest bardzo ważne nie tylko dla wyglądu, ale też dla ogólnej kondycji naszego organizmu. Włosy bardzo często wypadają też z powodu niedokrwistości, gdy w naszej diecie jest zbyt mało żelaza. Stają się wtedy suche, łamliwe i zaczynają wypadać pełnymi garściami. Warto więc zadbać także o to, by w codziennych posiłkach nie brakowało tego cennego pierwiastka. Dobrze jest jeść czerwone mięso, jajka oraz zielone warzywa liściaste.