Podstawą diety są regularne posiłki  

Aby odchudzanie było skuteczne, a kilogramy spadały w dół, ważne jest nie tylko ograniczenie liczby spożywanych kalorii, ale też regularne posiłki. Głodowanie czy zmniejszanie liczby posiłków może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

 

Wiele osób odchudza się w sposób daleki od prawidłowego – potrafią cały dzień przeżyć na kilku filiżankach kawy, a po powrocie do domu robią wieczorny napad na zawartość lodówki. Poziom cukru we krwi po takim dniu jest na tyle niski, że nie da się zjeść niewielkiej ilości, tylko jedzenie pochłaniane jest napadowo. W ten sposób zamiast chudnąć tyjemy, a przy tym mocno rozregulowujemy swój metabolizm. Organizm, który przez większość dnia jest głodzony, przestawia się z trybu spalania na tryb gromadzenia zapasów. A to oznacza, że absolutnie nie da się schudnąć, jeśli nie będziemy regularnie jeść. Ewentualnie – szybko schudniemy, ale później równie szybko pojawi się efekt jojo i kilogramy powrócą z nawiązką.

 

Ważny pierwszy i ostatni posiłek

Zdrowa, skuteczna dieta powinna być oparta kilku mniejszych posiłkach, spożywanych najlepiej w równych odstępach czasu. Posiłki powinny być tak skomponowane, by dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych. Między posiłkami niewskazane jest podjadanie, gdyż łatwo wtedy przekroczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Bardzo ważny jest też pierwszy posiłek w ciągu dnia – śniadanie powinno być dosyć obfite i sycące, by o poranku rozruszać metabolizm i włączyć go na wyższe obroty na cały dzień. Wychodzenie z domu bez śniadania nie jest na diecie dobrym pomysłem – zbyt kuszące staje się wtedy kupienie po drodze do pracy drożdżówki czy batonika dla zabicia głodu. Równie ważny, jak pierwszy posiłek, jest też ostatni w ciągu dnia. Kolację należy jeść na około dwie godziny przed spaniem. Powinna być lekka i łatwostrawna. Tuż przed snem nie warto jeść, gdyż organizm w nocy będzie musiał skupić się na trawieniu, a nie na regeneracji.