Wspomóż dietę zieloną herbatą  

 

Zielona herbata ma cudowne właściwości prozdrowotne – wiedzieli o tym już starożytni Chińczycy czy Japończycy. Traktowali ją jako źródło zdrowia, siły i witalności. Warto brać z nich dobry przykład i włączyć do codziennej diety filiżankę ciepłej i aromatycznej zielonej herbaty.

 

Zielona herbata to doskonały zamiennik dla kawy, która spożywana w nadmiarze jest dla naszego organizmu szkodliwa. Herbata zawiera mnóstwo witamin, minerałów, garbników oraz przeciwutleniaczy. Szczególnie te ostatnie zasługują na uwagę, gdyż niwelują w organizmie wolne rodniki, odpowiedzialne za powstawanie wielu dolegliwości i chorób, a także za pojawianie się pierwszych efektów starzenia, takich jak zmarszczki.

 

Stymuluje pracę układu pokarmowego, hamuje odkładanie tłuszczu

Zielona herbata ma także pozytywny wpływ na układ pokarmowy – poprawia trawienie, niweluje wzdęcia i zaparcia, przywraca jelitom naturalna pracę. Jest doskonałym wsparciem dla osób będących na diecie odchudzającej – przyspiesza metabolizm i stymuluje organizm do sięgania po zapasy tłuszczu i lepszego ich spalania. Hamuje też wydzielanie enzymów, które odpowiadają za odkładanie się tłuszczu w komórkach tkanki tłuszczowej. Herbata zielona ma też właściwości oczyszczające – usuwa zbędne produkty przemiany materii, stymuluje organizm do pozbywania się toksyn. Regularne picie zielonej herbaty widocznie wpływa też na poprawę stanu skóry, włosów i paznokci. Oczyszczona z toksyn skóra jest bardziej ukrwiona, elastyczna i pełna blasku.

 

Wspiera pracę mózgu, łagodzi objawy stresu

Zielona herbata to wyjątkowy specyfik, bo jednocześnie ma właściwości pobudzające i uspokajające. Filiżanka herbaty działa podobnie do kawy – dodaje energii, usuwa objawy zmęczenia i znużenia, zwiększa koncentrację i usprawnia pracę mózgu. Jeżeli herbatę będziemy parzyć nieco dłużej, napar będzie bardziej esencjonalny i wtedy uzyska właściwości relaksujące i uspokajające, a także złagodzi napięcie i sprawi, że łatwiej poradzimy sobie ze stresem.